„V období adolescence se postupně stabilizují somatické změny. Dítě se vyrovnává se všemi vzniklými změnami, ke kterým došlo v období pubescence.
Samotné změny v období adolescence jsou zejména v oblasti sociální. Setkáváme se somatickou, individuální a psychickou variabilitou. Rozdíly jsou determinovány pohlavním, biologickým dozráváním a sociálním prostředím. Tyto odlišnosti se v průběhu adolescence vyrovnávají a překrývají dle individuality jedince. V osobnostním a emočním vývoji jedinec dovršuje významné stability. Jedinec se uvědomuje, upevňuje nové cíle, postoje, hodnoty a projevy. Tento proces uvědomování je ovlivňován socializací jedince do užších a zároveň širších sociálních vztahů.
V oblasti sociálního vývoje se jedinec setkává s dvěma mezníky. Dítě dokončuje povinnou školní a středoškolskou docházku. Dalším významným faktem je dovršení 18 let, neboli plná právní odpovědnost a svobodné rozhodování ve svém životě. Dochází zde k rozporu mezi biologickým vyzráním a sociální nezralostí. Člověk má na jedné straně potřebu nakládat se svým životem dle svých potřeb, tužeb a na straně druhé si uvědomuje, že je stále ekonomicky závislý na rodičích. Ti na základě této vědomé finanční vazbě dítě následně omezují v různých oblastech života. Dochází zde ke konfliktu a napětí mezi dítětem a rodičem, proto je pro dítě stále důležitější vrstevnická skupina, ve které se cítí svobodně a rovnoprávně.
Adolescence je vnímána jako přechodné období. Jedinec se snaží odmítat dospělost, protože se necítí být zralý. Vytváří si tak únik od reality svobodným jednáním a experimentováním. Člověk se začíná zabývat smyslem života, místem ve společnosti, budoucností atd. Silným motivačním pohonem je touha v životě něco dokázat. Jedinec si tak stanovuje malé i velké cíle, kterými usměrňuje vlastní aktivitu a vytváří si hierarchii blízkých a vzdálenějších cílů. Cesta k naplnění a smysluplnosti života také souvisí se sladěním a organizací volného času. Vyspělost dozrávajícího jedince se projevuje přístupem k sobě samému, k přírodě, veřejnosti apod. Dospívající proto potřebuje nevtíravou a přiměřenou účast rodičů při předávání hodnot dospělosti.
V tomto období je důležité se adekvátně vypořádat s nahromaděnými vnitřními konflikty. Člověk se musí dobře adaptovat do společnosti a nalézt si dostatek mezilidských vztahů, které sytí jeho základní potřeby, přináší kladné
životní odezvy a podněty. V případě dobrých mezilidských vztahů člověk nemívá pocity samoty a izolovanosti. Důležitým faktorem v tomto období je také utváření si svého profesionálního já. Rozhoduje se, jaké povolání si do budoucího života zvolí. Někteří jedinci nemusí být k správnému, reálnému rozhodování vyzrálí, jelikož některé schopnosti jsou stále v procesu formování a mají spíše potřebu se věnovat volnočasovým aktivitám, partě. Rozhodování sebou přináší stres a tlak, ve kterém se snaží jedinec rozeznat správné rozhodnutí.“
Zdroj: HILSKÁ, Eva. Marihuana jako dnešní trend dospívajících mladých lidí a její rizika. Olomouc, 2013. Bakalářská práce. Univerzita Palackého v Olomouci Cyrilometodějská teologická fakulta Katedra křesťanské výchovy. Vedoucí práce Mgr. Milena Öbrink Hobzová.
Kdy sklidit konopí? Sklizeň konopí je pro každého pěstitele asi ta nejdůležitější a zároveň…
Úvod Konopí je rostlina s širokým využitím, která se stává stále populárnější pro své terapeutické…
Úvod Spánek je nezbytný pro regeneraci těla a mozku, a jeho kvalita má zásadní vliv…
Úvod Konopný průmysl se v posledních desetiletích rychle rozrůstá a stává se důležitým sektorem v…
Úvod Tetrahydrocannabinol (THC) je hlavní psychoaktivní složka konopí, která je zodpovědná za většinu jeho účinků…
Úvod Plastové produkty se staly nezbytnou součástí našeho každodenního života, ale jejich negativní vliv na…